Kawan Yang Memahami

Posted by NIZA.Ati on Monday, July 13, 2009 [ ]

Assalamu'alaykum wbt,
Ntah kenapa tiba Niza nak tulis tentang ni. Hurm... Mungkin apabila ada sesetengah kawan yang sms atau pun kol Niza bercerita tentang sesuatu yang ada kaitan dengan tajuk entry ni.

Bercerita mengenai pengalaman Niza. Sejak dibangku sekolah, boleh dikatakan Niza adalah orang yang selalu sibuk. Sepanjang tahun ada sahaja aktiviti yang akan Niza join samada kawad kaki hingga ke peringkat Negeri, Kuiz koperasi hingga peringkat Negeri, Boria, nasyid dan mcm2 lagi. Jadi, perkataan "sibuk" tu tak pernah hilang pada Niza. Begitu juga ketika melangkahkan kaki ke menara gading, Niza masih sentiasa sibuk.

Alhamdulillah, Niza mempunyai kawan2 yang memahami tanggungjawab Niza sebagai pemimpin. Thanks a lot my fren. Terutama kepada As, Nadia, Kak Nadz, P-Pot, Abg Isma, Yoyo, Kak Laili, semua roomate Niza dan semua kawan2 Niza. Ketika Niza sedang sibuk membuat persiapan program yang bakal diadakan, mereka sentiasa support Niza. Niza sgt beruntung mempunyai kawan2 yang bertoleransi dengan Niza. Ye la, Niza terpaksa membahagikan waktu Niza dengan pelajaran, kerja2 group, group discussion, kerja2 program etc. Kebiasaannya Niza yang akan tentukan bila kami akan berkumpul dan buat kerja sama2 dan sebaik mungkin supaya tidak menyusahkan semua orang.


YM, gtalk dan email pula adalah antara medium penghubung kami andai kami kesuntukkan masa. Kami tetap akan menyiapkan tugas masing2...biarpun mungkin kadang kami terpaksa berkumpul di fakulti hingga 1-2pagi. Rindu sangat zaman2 belajar dulu. Sibuk mmg sibuk, but having such a lovely friends adalah sangat menghiburkan. Bertekak tu normal buat Niza dan Papa (Abg Isma), haha...masing2 nak pertahankan idea masing2... Kadang2...org tak paham..bile tgk Niza and Papa...mereka ingat kami gaduh, tp tidak sebenarnye... Haha...pernah juga sekali abg Isma ingat die membuat Niza bkecil hati kerana katanya dia seperti meninggi suara pd Niza ketika kelas, tp sebenarnye Niza tak rasa papepun...Haha... Malah Niza xrase pun die tinggi suara... Dia ingat mcm tu sbb ketika die cakap tu, org lain semua pandang.


Walaubagaimanapun, kami tetap hang-out bersama bila ada masa. Teringat suatu ketika part 4, Niza, As dan Nadia keluar melepas tension pada suatu petang. Suddently kami buat kep nak keluar. Terus sewa kereta dan seperti biasa, As yang akan memandu. Kami mencari2 pizza hut terdekat dan akhirnya jumpa juga, dan ketika itu juga kami terjumpa "Taman Sahabat", kami sempat "posing" di sana. Best sgt saat2 itu... Rindu pada kenangan di sana. =)



Ketika degree, Niza mempunyai family yang happening:
Abang Isma is such a lovely brother and papa for me and others. Dia sgt caring dan kuat membebel...hahahahaha.....
Kak Laili is a mama yang very sensitive and understanding too...
And my lovely sister Yoyo yang sgt cool...and kadang2 juga suka membebel...

I do miss them...Miss my "family", miss the moment we shared...

categories: , , | edit post

4 comments

  1. Anonymous Says:
  2. hahaha...papa is here!!!

    Thanks pd semua especially zati yg byk memberi dorongan, semangat dn kerjasama since kiter psrt 3 lagi..huhuhu rindu gak zaman2 dlu, x leh da riuh rendah dlm klas... wlupun pelbagai halangan dan dugaan kita tempuh, alhamdulillah..kita masih lagi teguh bersama wat assignment wlupun smpai 1 pagi then sok kita sambung lagi sampai tgh mlm...a.isma x pernah rasa menyesal dn kecewa dgn sumer kenangan tu... laily n yoyo..appreciate your coorperation n friendship moga pas ni kita masih lg kuat our friendship as a family. Biasalah tu, kengkadang membebel tu baik, bukannya nk menjatuhkan hanya nk memastikan semuanya berjalan lancar dn memberikan hasil yg baik... Hopefully antara kita sumer x der yag kecik hati dn especially simpan dlm hati benda2 kecik mcm tu k...'Yg penting kita enjoy!!!!" (mmm mcm citer PUTERI lak) hahahaha!!! Good luck to u allss..jumpa lgi in the next few months later for d graduation awards...kita haru birukan UiTM tu biar puas tangkap gambar, yg penting posing tepi supaya nampak (tutttttt...) hehehe!!
    ps: cepat2 keje, leh belanja papa lak...!!!

     
  3. NIZA.Ati Says:
  4. Wa......panjang gile papa komen...haha... Tx to papa gak...papa buhsan..haha... InsyaAllah...jumpe lg nt. Ok..insyaAllah lau dah keje zati belanja... ;-)

     
  5. Yoyo suke bebel ke? tak prasan plak tapi klu yoyo ada terkecikkan hati zati or sesaper, sowi k...
    takde niat nk kecikkan hati sesaper.. huhuhuh... mmg windu zaman study.. lepak sampai pagi buta kt fakulti pun tak kesah asalkan leh spend time samer ngn korunk sumer..
    Thanks sumer trutama my family, a.isma, zati n k.leli coz u guys are the best partner n family in UiTM.. hahaha.. hope kiter akan always keep in touch.. love and miss ya.. mmuuaahhx... mmuuaahhxx..
    n zati, wlopun zati slalu busy ngn aktiviti zati, ktorg tak pernah rase itu seswatu yang membebankan pun..jadik, don't worry, be happy..
    sye happy klu kawan2 sye happy.. wweeee....

     
  6. NIZA.Ati Says:
  7. xde pun kecikkan hati zati... Xtau la kot penah ade ke..haha... Tp kalo zati lupe tu mmg xde atau dah lame pun lupekan...haha... Tx gak kat yoyo bucuk ni...cayunk yoyo... :*

     

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Followers

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

Bulan / Moon

Popular Posts

Steps In Here

Step in here

Zikir Terapi Diri