Allah, Jagakan Dia

Posted by NIZA.Ati on Saturday, March 9, 2013 [ ]

Winamp: Iman Mutiara

Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamu'alaykum wbt,


detik yang berlalu, terlalu jauh meninggalkan kita, dan tidak akan pernah untuk kita kembali padanya. Masa berlalu bertambah la usia kita, dan semakin menghampiri ke hujungnya. Terlalu banyak nikmat yang Allah berikan kepada kita sepanjang hidup ini, namun tidak pernah untuk kita syukuri. Alpanya kita dengan dunia. Lalu Allah berikan ujian, agar kita kembali kepadaNya, dan itu bagi orang-orang yang mahu berfikir. Fikir untuk Zikir.

Aku disini, masih mengharungi ujian hidup sebagai seorang manusia, hamba Allah. Aku disini, masih mencari redhaNya dalam setiap tindakanku, namun hakikat diri yang tidak sempurna seringkali melakukan dosa. Kadang-kadang terlalu takut tuk menyatakan, bimbang andai tersilap langkah.

Aku disini, masih mencari kekuatan, dan aku disini masih menanti sebuah jawapan. Namun, masa yang berlalu membuatkan terlalu banyak yang berlaku pada aku, pada kamu. Aku cuba memahami, dan setiasa cuba memahami.

Allah, walau dimanapun dia berada, walau bagaimanapun keadaannya, lindungi dia, jagai dia dan semua yang disayanginya. Dan, jangan Kau lebihkan rasa cinta dan rindu ini lebih daripada rasa cinta dan rindu padaMu ya Rabb.


"Ya Allah, kurniakan Aku cintaMu dan cinta orang-orang yang mencintaiMu,serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cintaMu.Ya Allah,sekiranya Engkau ingin pisahkan aku dengan sesuatu, sedangkan ia amat aku cintai, jadikanlah ia ruang untuk cintaMu di dalam diriku. Jangan jadikan cintaku pada yang selain dariMu, mengatasi cintaku padaMu. Amin."

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Followers

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

Bulan / Moon

Popular Posts

Steps In Here

Step in here

Zikir Terapi Diri