S.T.R.E.S.S

Posted by NIZA.Ati on Thursday, March 12, 2009 [ ]

Mode: Hearing to the FYP progress presentation by my coursemate.
Mood: Stess + ????

Assalamu'alaykum wbt,
Maybe most of final sem students really bz and stressful while the time is running fast. Semua org sedar...semua orang stress... Its not because of our FYP subject only but also others subjects. Bak kate lecturer subject ethic Niza. Kami dak final sem memang BUSY + STRESS + LAZY (according to Ali and i admit..haha..) + Naughty (ni mungkin hanya we all jek..hehe..)


Niza rasa *semua* lecturer faham. Some of them give us authority to do our own works (for FYP...bak kate my supervisor "ikut je la"...tx to my supervisor yang mmg paham keterpaksaan Niza berulang-alik pasal sstgh perkara kecil yang timbul. Now i have my authority to do any changes as long as i still in da right tract)

Currently , im quit stressful too. The limititation of time and the many things to focus make me feel like that. Time is running out. One of my fren (i can call she as cute sister) dah berderai pun airmata...sabar la dik..kite sama2 agak stress lately... Semua.. Kuatkan semangat... Ape yang we all boleh tolong insyaAllah we all cube tolong. Dont worry... U still can grad...InsyaAllah... Ni semua sementara....adat la..name pun student.

Surah Al-Baqarah Ayat 286
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya.

Oleh itu, Allah lebih mengetahui apa yang berlaku... Mohonlah kekuatan kepadaNya. InsyaAllah akan bertemu jalan penyelesaian. Ape2pun, kite tetap kena berusaha.

WaAllahualam.

p/s: Pesanan buat diriku jua....Marilah kite same2 BERUSAHA ;-)
- Tgh kelas FYP (12/03/2009) sambil2 buat siapkan report for Ethic's subject.

categories: , | edit post

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Followers

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

Bulan / Moon

Popular Posts

Steps In Here

Step in here

Zikir Terapi Diri