Kerana Dia

Posted by NIZA.Ati on Tuesday, March 19, 2013 [ ]

Halwa Telinga: Doaku Untuk Mu Sayang - Wali Band

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamu'alaykum wbt,

Apabila kamu teringatkan seseorang, banyakkanlah olehmu ISTIGHFAR.
Apabila kamu lupa tentang apa yang kamu pelajari, banyakkanlah SELAWAT.
Apabila kamu mahukan wajah berseri & sejuk mata memandang, banyakanlah SOLAT DHUHA.
Apabila kamu mahukan perlundungan & kekuatan hati, bykkanlah TAHAJJUD
Dan apabila kamu mahukan malaikat mendampingimu & mengelak dari pandangan nafsu/syaitan,
hendaklah kamu sentiasa berada dalam keadaan berwudhu.

Tika wajah penat memikirkan dunia, maka berwudhulah.
Tika tangan ini letih menggapai cita-cita, maka berdoalah.
Tika bahu ini tidak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah.
Ikhlaskan semuanya dan dekatilah ALLAH s.w.t.

AL QURAN jadikan teman,
agar tunduk disaat yang lain angkuh,
agar teguh disaat yang lain runtuh,
agar tegar disaat yang lain terlempar.

*********************************************************************************
Allah, jadikan ku hamba yang sentiasa mengingati Mu,
dalam susah, dalam senang,
jangan biar aku alpa.

Allah, tika aku susah,
jangan pernah biarkan aku melupakan Mu,
jangan biar aku hilang tanpa arah,
jangan biarkan ku sendiri tanpa hidayah.

Allah, tika aku senang,
jangan pernah biarkan aku alpa dari mensyukuri nikmat Mu,
jangan biar aku lupa akan itu juga ujian Mu,
jangan biarkan ku buta menilai nikmat Mu.

Allah, disini ada kerinduan,
jangan Kau lebihkan ia melebihi kerinduan ku pada Mu.

Allah, disini ada kecintaan,
jangan Kau lebihkan ia melebihi kecintaan ku pada Mu.

Allah, andai kebahagian dia bukan bersama ku,
berilah kebahagiaan kepadanya seperti ketentuan Mu.

Allah, berikan rasa kegembiraan dan kesenangan kepadanya,
namun jangan Kau alpakannya dengan kenikmatan Mu.

-NIZA.Ati-


Aku belajar untuk tidak mengharapkan pernghargaan manusia, kerana manusia itu tidak akan pernah hargai. Aku cuma mahu penghargaanNya. Biar apapun yang ku lakukan, percayalah bukan kerana siapa kamu kepada ku. Meski kamu ahli keluarga ku, sahabat ku, kawan ku mahupun teman ku, kebaikan ku kepada mu bukan kerana kamu, tapi kerana Dia. Kasih-sayang yang dipinjamkan membuatkan aku seringkali tidak mengharapkan apa-apa daripada mu. Cukup sekadar kamu bahagia dan tersenyum gembira :)


"Ya Allah, kurniakan Aku cintaMu dan cinta orang-orang yang mencintaiMu,
serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cintaMu.

Ya Allah,sekiranya Engkau ingin pisahkan aku dengan sesuatu, sedangkan ia amat aku cintai,
jadikanlah ia ruang untuk cintaMu di dalam diriku.
Jangan jadikan cintaku pada yang selain dariMu, mengatasi cintaku padaMu."




Wassalam

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Followers

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

Bulan / Moon

Popular Posts

Steps In Here

Step in here

Zikir Terapi Diri