Langkah Pertama

Posted by NIZA.Ati on Wednesday, April 25, 2012 [ ]

Winamp: I Won't Give Up by Jason Mraz

Assalamu'alaykum wbt,

pernah suatu ketika, hati ini terlalu kuat. Meletakkan tangan di dada lantas menyebut nama kekasih yang satu... "Allah"... berkali-kali. mengharapkan ketenangkan pada hati.

Buntu dalam mencari langkah pertama. Apa yang Niza mampu ketika itu, hanya berdoa moga Allah permudahkan segala urusan. Mohon diberi ruang tuk memulakan langkah. Dalam buntu, dalam penuh pengharapan Niza meminta agar kali ini peluang akan diberikan.

Sungguh, Allah itu MAHA MENDENGAR. Meski langkah pertama tuk membuka ruang itu bukan dari Niza sendiri (malah langkah pertama bukan dari Niza itu lebih baik), tapi itulah yang sangat diharapkan.

Mungkin, mungkin kah langkah ini akan berpanjangan? InsyaAllah.

Allah, permudahkanlah. Berilah petunjuk, bukakanlah hati-hati kami dan satulah hati-hati kami dalam mengharapkan keredhaan dan maghfirah Mu Ya Allah...


Amin.


Wassalam

categories: | edit post

2 comments

  1. semoga dipermudahkan apa juga urusan yang nak dilakukan..
    percaya Allah akan bantu hambaNya..

    InsyaAllah

     
  2. NIZA.Ati Says:
  3. jazakAllah ya ukhti... ;) Amin3....

     

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Followers

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

Bulan / Moon

Popular Posts

Steps In Here

Step in here

Zikir Terapi Diri